Vi leverer kvalitetsplanter og -udstyr direkte til din have
Når du handler hos Gardenshop kan du anvende Dankort. Ved betaling med kort er dine penge sikret på din konto indtil din bestilling afsendes fra os. Vi hæver nemlig først pengene fra din konto, når dine varer er pakket og afsendt med fragtmanden.
Da vi anvender en SSL certifikat sikres, at data krypteres i kommunikationen mellem kortindehaver, forretning og andre parter i handlen. Det betyder, at uvedkommende ikke kan få adgang til dit kortnummer under transaktionen. Beløbet trækkes desuden fra din konto via et transaktionsnummer, som betyder at vi ikke kommer i besiddelse af hverken dit kortnummer eller kontonummer.
Bemærk at du ikke hæfter for betalinger, som er sket på internettet ved, at andre, uden din accept, har brugt dit kortnummer.
Der tages ikke gebyr ved betaling på gardenshop.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra gardenshop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Postpakker med bla. blomsterknolde og frø, sendes løbende ugen igennem.
På Gardenshop.dk kan du bestille dine varer 24 timer i døgnet hele året rundt.
Når blot vi modtager din bestilling senest søndag kl. 24.00, vil du modtage dine varer senest torsdag/fredag i ugen efter. I sjældne tilfælde kan der være længere leveringstid og man vil få besked herom pr. mail eller telefon. Bemærk, at der i forbindelse med helligdage kan være andre leveringsdage. I givet fald vil disse leveringsdage fremgå her på siden.
Ved køb af Big-bags kan der være op til 9 dages levering.
Levering op til påsken:
Varer, der skal levers i uge 14; man d. 30. marts – ons d. 1. april, skal bestilles senest søndag d. 22/3.
Levering til Kr. Himmelfart:
Varer, der skal leveres i uge 20; man d.11. maj – ons d. 13. maj, skal bestilles senest søndag d. 3/5.
Vi placerer dine varer ved vognkant så tæt på din dør som praktisk muligt, hvor lastbilkørsel kan ske uhindret. Planterne bliver typisk sat af i indkørsel. Man har dog også mulighed for selv at skrive hvor man ønsker det sat. Især ved tunge læs er man afhængig af mulighed for kørsel på hårdt underlag med en palleløfter. Ellers bliver pallen sat på fortorv.
Big Bags leveres ved fortovskant, aflæsset med liftbagsmæk på jorden (og altså ikke med kran).
Vi leverer til alle modtagere i Danmark. Det skal dog bemærkes, at såfremt der ønskes levering til øer uden fast broforbindelse pålægges færgetillæg, ligesom leveringstiden gælder til afskibningshavn. Bornholm dog undtaget.
Bemærk desuden, at Big Bags kun leveres til adresser på brofaste øer i Danmark.
Fragtprisen afhænger af, hvilket postnummer du bor i og hvilke varer du køber. Fragten beregnes automatisk, når du bestiller dine varer og fremgår af din varekurv.
Visse varer leveres fragtfrit. Det gælder f.eks. Big Bags, rullegræs, færdighæk, brænde og nyttedyr. Det fremgår også af produktteksten om en vare er fragtfri. Køber man andet sammen med et fragtfrit produkt, vil den totale forsendelse ikke være fragtfri.
Visse varer er egnet som bilpakker og leveres derfor enten med Post Danmark eller Danske Fragtmænd til en pris beregnet ud fra vægt og volume. Kan vægten holdes under 20 Kg benyttes Post Danmark som hovedregel. Kan de bestilte planter ikke overleve i en lukket papkasse benyttes Danske Fragtmænd. Leveringen placeres så tæt ved døren som muligt, medmindre der udtrykkeligt skrives andet.
De fleste varer leveres på engangspaller med vognmand. Det gælder f.eks. alle større planter. Prisen for levering med vognmand afhænger af hvilket postnummer du bor i. Se prisen under fragtpriser. Da det er engangspaller er der ikke nogen returordning og heller ikke nogen afhentning af brugte paller. Specielle adgangsforhold som fx små grusveje, aflåste porte mm. bør angives i kommentar feltet for at hjælpe vognmanden.
Du kan bestille varer til levering, selvom du ikke er hjemme til at modtage varerne. MEN varerne henstår for eget ansvar. Forsvundne eller mistede varer erstattes ikke af Gardenshop.dk.
Du skal ved bestilling TYDELIGT angive hvor varerne ønskes placeret. Benyt kommentarfeltet ved adresseoplysninger under bestillingen.
Det er muligt at afhente sin bestilling selv i åbningstiden i butikken GardenShop Høsterkøb på adressen Hørsholm Kongevej 35, 2970 Hørsholm. Man bliver kontaktet enten pr. mail eller telefon når ordren er klar til afhentning.
Visse varer er sæsonvarer og kan derfor kun leveres i bestemte perioder. Det gælder eksempelvis hækplanter.
Andre varer kan af forskellige årsager være udsolgt eller beskadiget. Såfremt vi ikke kan levere den vare, som du har bestilt, vil vi såvidt muligt erstatte med en tilsvarende eller bedre vare, vel og mærke, hvis den nye vare er identisk med den vare du oprindeligt bestilte. Det kan f.eks. gøre sig gældende for lyng, clematis og stauder. Hvis den nye vare afviger markant fra den oprindeligt bestilte, erstatter vi kun med din forudgående accept. Du kan altså være sikker på, at vi ikke uden videre sender en anden plantesort end den bestilte. Der kan højst være tale om en opgradering og ellers bliver man kontaktet.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med gardenshop.dk indgås aftaler på dansk.
Odrebekræftelsen bliver sendt automatisk til din mailadresse og derfor er det meget vigtigt at denne er korrekt indtastet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til [email protected].
For at du kan indgå aftale med os på gardenshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Gardenshop Høsterkøb ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Gardenshop Høsterkøb ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Gardenshop Høsterkøb ApS er Gardenshop Høsterkøb ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Gardenshop Høsterkøb ApS videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Gardenshop Høsterkøb ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Gardenshop Høsterkøb ApS via e-mail [email protected]
Cookies
På Gardenshop Høsterkøb ApS anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Gardenshop Høsterkøb ApS hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Gardenshop Høsterkøb ApS.
il den totale forsendelse ikke være fragtfri.
Visse varer er egnet som bilpakker og leveres derfor enten med Post Danmark eller Danske Fragtmænd til en pris beregnet ud fra vægt og volume. Kan vægten holdes under 20 Kg benyttes Post Danmark som hovedregel. Kan de bestilte planter ikke overleve i en lukket papkasse benyttes Danske Fragtmænd. Leveringen placeres så tæt ved døren som muligt, medmindre der udtrykkeligt skrives andet.
De fleste varer leveres på engangspaller med vognmand. Det gælder f.eks. alle større planter. Prisen for levering med vognmand afhænger af hvilket postnummer du bor i. Se prisen under fragtpriser. Da det er engangspaller er der ikke nogen returordning og heller ikke nogen afhentning af brugte paller. Specielle adgangsforhold som fx små grusveje, aflåste porte mm. bør angives i kommentar feltet for at hjælpe vognmanden.
Du kan bestille varer til levering, selvom du ikke er hjemme til at modtage varerne. MEN varerne henstår for eget ansvar. Forsvundne eller mistede varer erstattes ikke af Gardenshop.dk.
Du skal ved bestilling TYDELIGT angive hvor varerne ønskes placeret. Benyt kommentarfeltet ved adresseoplysninger under bestillingen.
Det er muligt at afhente sin bestilling selv i åbningstiden i butikken GardenShop Høsterkøb på adressen Hørsholm Kongevej 35, 2970 Hørsholm. Man bliver kontaktet enten pr. mail eller telefon når ordren er klar til afhentning.
Ved køb af varer på Gardenshop.dk har du 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdatoen. Planter uden potte skal dog returneres straks efter modtagelse, hvis købet fortrydes, da denne type vare ellers vil forgå. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde som ved levering. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Man sørger selv for tilbagesendelsen og betaler selv fragten tilbage til Gardenhop.
Du kan fortryde købet ved at nægte modtagelse af varerne eller ved at returnere varerne til os på følgende adresse:
Gardenshop
Hørsholm Kongevej 35
2970 Hørsholm
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ønsker du at reklamere over en modtaget vare, kan du henvende dig skriftligt eller telefonisk til Gardenshop:
E-mail: [email protected]
Tlf.: 45 66 25 00 (Telefontid: Mandag-fredag kl. 10.00-11.00)
Reklamationer af synlige fejl eller mangler bedes ske hurtigst muligt, og gerne inden for 3 dage fra du har modtaget varen. Ved ikke synlige fejl og mangler, skal du reklamere hurtigst muligt efter at manglen er, eller burde være konstateret.
Når du handler på gardenshop.dk har du som udgangspunkt 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved reklamationer, kan varen tilbagesendes efter aftale med Gardenshop, på Gardenshops regning.
Returadresse:
Gardenshop
Hørsholm Kongevej 35
2970 Hørsholm
Hos Gardenshop er det vores målsætning at tilbyde dig markedets bedste produkter og al den service og rådgivning du har behov for, for at kunne få det bedste udbytte af dine varekøb. Vi vægter derfor kundeservice meget højt og har ansat en række dygtige fagfolk, som kan give dig en god, professionel rådgivning.
Praktiske spørgsmål
Har du praktiske spørgsmål vedrørende din bestilling (leveringstider, priser m.m.) er du meget velkommen til at kontakte os enten på [email protected] eller telefon 45 89 06 89. Telefontid: mandag-fredag kl. 10.00-11.00.
Spørg din gartner
Har du brug for råd og vejledning vedrørende vores planter, kan du finde svar på mange spørgsmål i vores plantevejledninger, men du er også velkommen til at skrive til vores gartnere på [email protected]. Gartnerne vil bestræbe sig på at besvare din mail hurtigst muligt og på hverdage senest 24 timer efter vi har modtaget din mail.
Brug for en havearkitekt?
Hos Gardenshop har vi også tilknyttet en dygtig havearkitekt, så har du brug for mere omfattende hjælp f.eks. til nyanlæg af bede, udarbejdelse af en haveplan eller lignende klarer vi også dette - mod betaling. Havearkitekten kan hjælpe med både små og store opgaver, helt efter dine behov. Havearkitekten kan f.eks. hjælpe, med alt lige fra rådgivning om et enkelt bed, omlægning af hele haven og/eller planteforslag til hele din have. Du bestemmer. Send os en mail hvis du ønsker besøg af havearkitekten, så kontakter vi dig for nærmere aftale.
Virksomhedsoplysninger
Gardenshop Høsterkøb ApS
Hørsholm Kongevej 35
2970 Hørsholm
CVR: 16916676
Etableret: 1993
gardenshop.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.
Vi sender en mail når en kunde fortryder
Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.
Gardenshop.dk er en skandinavisk webshop med alt hvad hjertet begærer til haven. Uden sliddet, for vi leverer direkte til din dør.
Gardenshop er den helt rigtige løsning for dig, som ønsker gode kvalitetsplanter og tilbehør til din have til konkurrencedygtige priser. Og det tunge slæb klarer vi tilmed for dig. Du skal blot indtaste dine ønsker, så står varerne snart klar ved din dør.
Hos Gardenshop har vi mere end 20 års erfaring med indkøb og salg af planter samt tilbehør til haven.
Det betyder, at vi stiller meget høje krav til vores leverandører. Vi kan derfor garantere, at de varer, du køber hos Gardenshop er af højeste kvalitet. Og på alle flerårige planter giver vi tilmed grogaranti.
Det betyder også, at vores dygtige gartnere kan give dig professionel rådgivning om produkterne, hvis du ønsker det.
For at foretage et køb på gardenshop.dk skal du igennem 5 trin.